Delmål 1 - Vårruset

Idag när jag satt i matsalen och inmundigade en måltid bestående av fiskburgare med bröd och pommes (inte precis vad jag skulle kalla hälsosam skollunch, men men...) berättade Åsa att hon anmält ett ag från skolan till Vårruset och att jag visst ingår i detta lag. Hm... Det hade jag förträngt. Jag vet att vi pratade om det för mycket länge sedan, men sedan har jag inte tänkt så mycket mer på det. Men jag är inte den som bangar, så den 11 maj gäller det. Det får bli det första delmålet inför det slutliga målet (som ju alla redan vet är Tjejmilen 30/8).

Egentligen stod det vila på programmet idag men eftersom jag inte kom iväg igår kväll (det blev ju så sent på jobbet) tog jag igen det ikväll. Men oj, vad varmt det var. Jag höll verkligen på att smälla av. Vilket självplågeri alltså: 7 km (35 min) i 26-gradig värme (i skuggan) och med en sol som riktigt gassade. Men jag kom hem till slut och föll ihop i en flåsande och frustande hög på gräsmattan. Genomslut men lycklig.

I morgon är det dags för det första passet med lite högre tempo. Får se hur det går, för det ska bli lika varmt då. Wish me luck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0