En slump eller ödet?



Hm... Vad kan nu detta vara? En otroligt ful grej som minst sagt hamnat fel. Så skulle man kanske kunna förklara den här bilden. Men nu ska jag berätta något som åtminstone jag tycker är rätt häftig. Pappa har ju en båt som är för stor för att sjösätta i Valleviken (lyftkranen där orkar inte lyfta den) så därför är han tvungen att sjösätta den i Visby och köra upp den. Det tar sin lilla tid men det får det ju vara värt. Det är otroligt mysigt att ta en tur med Reinhold (ja, den heter så...), i alla fall när det är stilla. När det gungar är det dock mindre mysigt. Men för att minska gungandet byggde pappa för något år sedan stabilisatorer som han satte fast på sidorna. Perfekt! Vid ett tillfälle, när han skulle köra hem båten till Visby, lossnade en av dessa. Och döm om min förvåning när jag härom dagen gick en promenad nere vid stranden här i Lummelunda och hittar den här grejen där. Är det inte coolt? Av alla ställen den kunde flyta iland på, hamnar den just här. Var det en slump eller ödet?

Kommentarer
Postat av: nina

OJ! Jisses. Det var nog ödet.

2009-04-10 @ 20:35:19
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0