Hur mycket regn har ni fått?

Detta är en fråga som man får titt som tätt när man äger hus. Och ska jag vara helt ärlig tycker jag det är en fantastisk fråga. Många menar att vädret är meningslöst att prata om och något som man bara pratar om när man inte har något annat att säga. Men det är väl bra?! Och vilken rätt har man egentligen att avgöra vad som är "rätt" och "töntigt" att prata om? Jag menar, annars blir det ju ofta så att man bara sitter och ler fånigt mot varandra när man inte vet vad man ska prata om (i synnerhet när man träffar en person första gången). Men så fort man ställer en fråga om vädret eller kommer med ett väderinspirerat påstående har man liksom brutit isen. Dessutom tycker jag det känns rätt coolt att kunna stoltsera med att jag faktiskt har läst av regnmätaren. Och vill ni veta en hemlis? Jag skulle jättegärna vilja ha en sådan där väderstation som pappa, svärfar och Robban har... Den mäter regn, temperatur, lufttryck, månens läge, kan förutsäga vädret någon dag framåt osv osv. Hur coolt som helst. Min väderstation har inte så många tekniska finesser direkt, men jag kan i alla fall konstatera att det igår kom 10 mm regn... Hur mycket fick du?


Kommentarer
Postat av: nina

har det regnat?

2009-04-10 @ 21:10:47
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0