"Knäcket" som gör mig så sugen

"Knäcket" som får det att vattnas i munnen


Jag minns när TV4 började sända analogt på Gotland. Det var på sommaren någon gång för jag vet att jag satt framför den svartvita TV:n i stugan. Ja, den visade bara svartvit bild. Ja, det gick bara att se två kanaler (som man växlade mellan med en spak som man tryckte in/drog ut). Ja, detta var i början av 90-talet. För att få in denna nya, magiska kanal fick man vrida på en ratt. Jag såg förresten en exakt kopia av denna TV i filmen Tillsammans, kändes riktigt nostalgiskt.

Det allra första programmet jag såg var Jeopardy. Jag älskar allmänbildning så detta var ju helt fantastiskt. Men sedan kom det verkligt häftiga: REKLAMEN. Tidigare hade jag bara sett reklam på Bio. "Ta det lugnt och tugga TOY", liksom, eller "Jave, Jave, Jave, Jave - och nu blir det mer reklam" (eller vad det nu är de säger). Men nu fick man det hemma i soffan. Tyvärr i svartvitt men ändå. Så himla coolt! Den allra första reklamen jag såg var Magnum, den där snygga kvinnan som för glasspinnen mot sina läppglansiga läppar och biter ett stort stycke med sin blekta, jämna tandrad. "Knäck!" så knäcks den hårda chokladytan och fram träder den lyxiga vaniljglassen.

Än idag blir jag precis lika sugen på Magnum när jag hör det där knäcket. Så idag cyklade jag förbi Pressbyrån på hemvägen och köpte varsin Magnum Temptation till mig och Erik. 23 kronor stycket! Vansinne för en glass, men den var väldigt god. Jag är egentligen inget större glassfan men den här gick ner. Shit, vad god! Mörk choklad (som jag älskar), browniebitar (egentligen mer smulor men ändå) och bitar av vit choklad (som jag också älskar).




Det är väl bäst att avsluta med att tillägga att jag inte alls är lika förtjust i reklam idag... Jag svär väl lika mycket som de flesta andra när en film eller ett program bryts för just detta. Men Magnumreklamen ligger mig varmt om hjärtat.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0