Långhelg

Okej, bli inte avundsjuka nu, men det här sitter jag på min balkong och skriver iklädd endast linne och trosor. Det är 18 grader i skuggan och strålande sol, vilket gör att det här där jag sitter är minst 25 grader (närmare 30 tror jag). Dogge står på sitt vanliga ställe och kikar ut genom balkonggallret (heter det så? "spjälor" kanske passar bättre) och har full koll på "sitt" territorium. Nåväl, tillbaka till mig själv. Förutom att det är helt underbart just här just nu, är det underbart att veta att det nu är långhelg. Tre härliga, lediga dagar. Har lite jobb att göra men det kan jag leva med (kan ju sitta här i min brassestol och göra det), i övrigt ska jag bara ta det lugnt. 

Det här är det bästa med Växjö på våren, att det ofta blir några riktigt varma dagar sådär i april/maj. På Gotland kyler ju havet fortfarande lite, så det brukar inte vara riktigt lika varmt där. Men till skillnad från här, är det varmare längre in på hösten på Gotland än här, så det jämnar ju ut sig. 

Vad ska jag då ta mig för denna Valborgsmässoafton? Hm, inte så mycket faktiskt. Jag har inga planer på att gå till sjön och tilla på elden/fyrverkerierna så det blir väl att sitta hemma och bara njuta av att vara ledig och det är lika mysigt det.

Nu ska jag nog luta mig tillbaka och läsa lite. Tjing!  

Kommentarer
Postat av: nina

Nice!

Vad läser du?

2009-05-01 @ 08:28:26
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Bloggägarinnan

Läser förutom Född en blå dag en mycket intressant/rolig bok som heter "Ser mitt huvud tjockt ut i den här?" som handlar om en muslimsk tjej som bestämmer sig för att trotsa sina föräldrar och börja bära slöja i skolan. Riktigt bra. Utförlig redogörelse kommer när den är utläst.

2009-05-01 @ 21:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0