Nu är jag på G

I tisdags var det dags för det första träningspasset inför Tjejmilen. Först tänkte jag satsa på 45 minuter men efter att pappa (som den gamla Maratonräv han är) förklarade att en förbättring på 30 sek/km är rätt mycket lade jag ner ribban till 50 minuter. På Marathon.se finns färdiga program som det bara är att följa. Jag har gett mig den på att köra på detta och känner mig just nu mer inspirerad än vad jag någonsin tidigare jar gjort när det gäller löpning. Första passet var alltså i tisdags (5 km), torsdagspasset bytte jag ut mot gruppträning på Nordic Club och igår körde jag långpasset på 8 km. Den här veckan står det fyra löppass och styrka på schemat. Tänkte dock skippa något löppass och köra ett High 2-pass (aerobics) på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0