Nytt renoveringsobjekt

Ikväll var Erik och jag i Moheda på den helt fantastiska Östregårdsloppisen. Jag älskar det stället och skulle kunna strosa runt där hur länge som helst. Det finns allt från antika möbler och bruksföremål från typ 1800-talet till 50-talsnostalgi, tavlor, vinylskivor och julpynt. Eftersom det bara är öppet på söndagar är det nästan alltid mycket folk där. Vi kom dock inte förrän klockan fem (de stänger sex) så ikväll var det lugnt. Det vi var på jakt efter var ett skrivbord, för det vi har nu är så fult och hemskt och jag avskyr det. Det blev liksom ett "panikköp" på IKEA någon gång när vi var tvungna att få tag i ett. Men idag hittade vi ett som kommer att bli jättebra. Det är från 40-talet tror jag och behöver en liten reconditioning. Jag ska slipa bort lacken, ta bort låsen och spackla igen nyckelhålen, sedan ska jag måla det (antagligen vitt) och sätta på nya knoppar eller andra beslag. Det bästa med det är att det finns så mycket förvaring, både skåp, en låda och hyllor. Lite häftigt också att man kan ha det utåt i rummet, och inte bara mot en vägg.




Framsidan



Baksidan



Kommentarer
Postat av: nina

Å va smart. Det kommer bli skitbra.

2009-04-26 @ 21:25:30
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vilket fint...kommer att bli toppen. Min farfar hade prick ett sånt som han hade vänt ut mot rummet, himla smart.

2009-04-27 @ 18:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0