American banana bread

Som den USA-älskare jag är gillar jag amerikanska recept. Det här receptet är enligt kokboken en blandning av bröd och kaka, men jag håller nog på det senare. Gillar du inte bananer, strunta i att testa detta. Gillar du bananer, testa!

1 bröd

3 mogna bananer (ju mognare de är desto mer banansmak blir det på kakan)
2 ägg
2 msk mjölk
1½ dl socker
5 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
1 dl hackade valnötter

Mosa bananerna i en skål och blanda med ägg och mjölk. Blanda resten av ingredienserna (förutom valnötterna) i en annan skål och vänd ner i banansmeten. Blanda ordentligt och rör sedan ner valnötterna.

Häll smeten i en smord brödform och grädda längst ner i ugnen på 175 grader ca 60 minuter. Stjälp upp brödet på ett galler och låt svalna under bakduk.



Kommentarer
Postat av: Frida

Oh! det där lät himla gott :)

snor åt mig det där receptet och provar det direkt, tack för tipset!

2009-08-31 @ 19:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0