Första dagen...

Då har man varit tillbaka hemma i Växjö i en hel dag och det är nästan så det känns som att jag aldrig varit härifrån. Nej då, inte riktigt, för jag har inte alls kommit i ordning ännu (brukar ta några dagar) och har inte suckat en enda liten suck över att det har ösregnat idag. Måste betyda något - kanske att jag saknat stan? Tror nästan det faktiskt.

Var och klippte mig i förmiddags. Min frissa ska vara tjänstledig från slutet av september och en obestämd tid framåt. Kul för henne men tråkigt för mig. Vem ska jag då klippa mig hos?! Hon är så himla duktig, Anna. Jaja, bokade i alla fall in en ny tid precis innan hon ska vara ledig så en klippning till blir det, sedan får jag väl se mig om efter någon annan. Ska kanske inte bli jättesvårt för den här stan kryllar av frisörer och salonger. Fattar inte att alla går runt... Frisyren ja, uppklippt i nacken och långt fram. Luggen lite längre. Riktigt fint. Bild finns inte...

Efter frissabesöket stod det storhandling på schemat. Kylskåpet ekade när jag öppnade det igår, och till frukost idag fick det bara blir en macka var, annars räckte det inte... Stackars, stackars... Nåväl, var i alla fall tvungen att köpa det mesta. Erik har försörjt sig på konserveringsmedel från Lidl hela sommaren och det VÄGRAR jag. Okej, jag är ingen nitisk antitillsatsfanatiker, men något måtta får det väl vara? Jag menar hör här på innehållsförteckningen till den illgröna "saften" Sunbay:

Vatten, syror (E296, E330, E331), sötningsmedel (E951, E950), aromämnen, stabiliseringsmedel (E466), konserveringsmedel (E211, E202), färgämnen (E104, E131). 

Vill man utsätta sin kropp för sånt?! Absolut inte, tycker jag. Sedan får jag självklart i mig en och annan E-tillsats och någon dos natriumglutamat då och då, men man kan ju välja bort ren skit... Så nu är kylen fylld med riktig mat, t.ex. grönsaker, kött, grädde och smör. 

I morgon är det dags att jobba igen. Ser faktiskt fram emot det. Sju veckor semester räcker gott och väl (OBS! jag beklagar mig inte, tolka det inte så) för att jag ska känna mig 100 % laddad att köra igång. Ska dessutom blir fantastiskt kul att träffa alla härliga kollegor igen som man inte träffat på väldigt länge nu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0