Jungfruspelet

Igår hade vi vädergudarna med oss och fick se hela föreställningen. Och egentligen var det rätt bra att det började regna i torsdags för igår var det en helt fantastisk kväll; solen som gick ner bakom berget, vattnet som skvalpade mot stranden, fiskmåsar... Dessutom är ju miljön där uppe i Lickershamn jättevacker. Kändes så autentisk liksom. Kvällen kunde inte ha blivit bättre. En del mygg förvisso, men jag fick skylla mig själv som blev anfallen eftersom jag glömt att smörja in mig...

Föreställningen var riktigt bra. Läste i någon av gotlandstidningarna att det märktes att skådespelarna var amatörer, men det var inget jag märkte av speciellt mycket, Tyckte de var jätteduktiga. Han som spelade huvudrollen, Lickair, gjorde en fantastisk insats som hade memorerat riktiga "shakespearianska" monologer. Imponerande! Sista föreställningen är ikväll, men den kommer säkert spelas igen.





Kärleksparet Öllegard och Oleg




Gammel-Vala, Lickair och Vala




Hela ensembeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0