Mycket trevlig eftermiddag

Kom precis hem från stan efter en kanoneftermiddag tillsammans med Christine, en av mina bästa vänner. Vi har känt varandra sedan vi gick i sjuan på Klinteskolan, 92-95. Hon har bott i Stockholm sedan 1999, men har sina föräldrar på ön så när vi båda råkar vara här samtidigt försöker vi få till en date. Det senaste året har detta dock inte gått så bra, och vi kunde konstatera att det var ett år sedan vi sågs sist... Men, men, det var bara att uppdatera varandra lite kort om hur det gågna året varit och sedan var allt som det brukar igen. Först blev det en fika på Skafferiet (det är rätt dåligt med ställen i stan där man kan få en vanlig macka måste jag säga) och sedan strosade vi i stan en stund. Innan vi skiljdes åt bestämde vi i alla fall att jag ska åka upp och hälsa på henne i höst. Det får verkligen inte dröja ett år till nästa gång, det är alldeles för lång tid. 

Innan jag mötte Christine var jag förbi Christina och kollade in deras tillbygge. De har gjort en hall och ett eget rum till Agnes (med Nalle Puh-tema - hur sött som helst). Hallen blev suverän. Två väggar är tapetserade med en randig, flerfärgad tapet som var riktigt snygg, och så har Arons pappa Yngve byggt en trappa som var så himla fin. Blev mäkta imponerad.  Christina var här i förrgår och hämtade en bit drivved som jag plockat på stranden någon gång och den hade de murat in i väggen och hängt en gammaldags klocka i. Fiffigt!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0