Om en vecka...

... ganska exakt, står jag tillsammans med sådär 26000 andra tjejer/kvinnor/damer på Gärdet och väntar på startskottet i Tjejmilen. Är väldigt spänd och förväntansfull måste jag säga. Inte alls nervös utan bara positiva känslor. Vi (Emma, Pernilla, Åsa och jag) kör upp på fredag kväll efter jobbet. På lördag blir det shopping hela dagen, på kvällen en rejäl middag sedan en förhoppningsvis god natts sömn innan det är dags att gå upp och börja förbereda sig för START.

Idag var jag ute och sprang några kilometer på förmiddagen. Skulle försöka slå min drömgräns runt sjön (20 minuter, 4,5 km) så jag sprang på som en dåre och höll på att dö. Ändå klarade jag det inte... Var 45 sekunder ifrån... Rätt surt. När jag kom hem slog jag på TV:n och precis just då gick startskottet för damernas maraton i friidrotts-VM. Shit, vad jag blir imponerad av dessa kvinnor. Inte bara av att det faktiskt orkar springa 4,2 mil (ett mål som även jag har att klara någon gång i livet - kanske efter 50...) utan att de klarar det på sådär 2 timmar och 25 minuter.

Den här sista veckan är träningen mycket lugn. Man jag springa lite vad man vill, mest för att hålla benen igång. Men om jag ska vara helt uppriktigt har jag inte slitit ihjäl mig den här veckan heller...

Tisdag: Distans 7 km

Torsdag: Koordinationslopp 3*80 m, intervaller 2*5*200 m, uppvärmning/nerjogg 5 km

Söndag: Distans 7 km, koordinationslopp 2*80 m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0