Premiärböna

Idag har jag för första gången i mitt 30-åriga liv åkt motorcykel. Pappa har köpt en s.k. "custombåge" eller "glidarhoj" tror jag också man kan säga. Jag vet inte, är inte så insatt. Så det var bara att klä av sig nästan alla kläder och dra på sig stället. Varmt! Men man vill ju åka säkert liksom. Nu körde vi i och för sig ganska lugnt, men man kan aldrig vara nog försiktig. Det blev inte en jättelång tur, bara någon kvart eller så, men tillräckligt för att jag skulle få mersmak. Det var en härlig känsla at bara glida fram, med vinden i ansiktet (okej, ibland blåste det lite väl mycket, jag hade ju inget visir...) och naturen precis bredvid. Något mc-kort blir det nog dock aldrig för mig. Är nog lite väl rädd... Men man vet aldrig. Tycker det är rätt coolt faktiskt att mamma har det, hon som inte ens vågar åka bakpå... Men det vågar jag! Haha!



På med grejerna




Iväg!


 



Tillbaka igen efter min första mc-tur!

Kommentarer
Postat av: Weronica

Gulligt :)

Min mamma har oxå tagit mc kort på äldre dar. hehe

2009-08-04 @ 15:08:04
URL: http://www.foxypuma.blogg.no
Postat av: nina

Yeah ELin

2009-08-06 @ 20:16:42
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0