Slapparsöndag

Otroligt vad jag har slöat idag, och otroligt vad skönt det varit. Jag som tidigare varit konstant speedad på helgerna och haft en massa saker som jag "måste" göra har helt plötsligt börjat luta mig tillbaka och inte bry mig. Vaknade idag med en känsla av att jag hade en hel lista över saker som borde göras (utan inbördes ordning):

1. Packa upp Ikea-kassen från igår
2. Lägga upp och stryka gardiner
3. Stryka lite kläder som är jätteskrynkliga så Julia kan få tillbaka sitt strykjärn
4. Springa
5. Rätta prov på ordkunskap som niorna hade i fredags (ja, jag vet, det var första riktiga skoldagen men vaddå??)
6. Hämta ett paket på ICA Kvantum
7. Läsa ut "Den hungriga prinsessan" så jag kan göra ett inlägg om denna fantastiska bok (helst idag det med)
8. Organisera i frysen så allt inte ligger huller om buller
9. Ta tag i den lusinvaderade trollhasseln på balkongen

Av detta har jag idag gjort nr. 4 och 8 samt till viss del 6. När jag kom dit visade det sig att paketutlämningen är STÄNGD på söndagar, vilket det inte stod någoting om i sms:et jag fick i måndags. Grrr!!! Alltså åkte jag dit helt i onödan. Skit! Resten orkar jag liksom inte ta tag i och det får vara så. Kassen står ju kvar där den står, gardinerna kan jag greja med i höst (det är inte precis så att jag inte har gardiner redan), strykningen måste eventuellt bli av för en av blusarna tänkte jag ha i morgon, proven kan jag rätta på tisdag, boken läser jag ut på ett par kvällar och lössen får vara där de är. Har aldrig påstått att jag är någon blomexpert och så länge den inte lusar av sig på murgrönan spelar det ingen roll. Dagen har dock på något sätt gått i alla fall. Har suttit framför TV:n och kollat friidrott (sista dagen idag ju) och bestämt mig för vad jag ska laga ikväll. Det får bli lax i foliepaket i ugnen, med ugnsbakad potatis och persilje/vitlökssmör. Kan bli bra det.   

Och nu är visst klockan 16 så nu börjar sista passet av friidrotten på SVT. Måste ses.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0