Träning v. 30-31

Idag är det fyra veckor till Tjejmilen. Det innebär att jag har avverkat 16 träningsveckor av 20, vilket känns bra. Nu har jag inte följt det där träningsprogrammet slaviskt för jag tycker att det ibland varit lite väl tufft med tanke på att det ändå bara handlar om att springa en mil. Intervallpassen har jag för det mesta skippat för det är så tråååååkigt. Kanske att det hade gått lite lättare om jag körde dem tillsammans med någon så man kan sporra varandra. Men nu tränar jag för det mesta själv och då är det inte alltid helt lätt att hitta motivationen. När jag dessutom läser träningsprogrammet ska distanspassen i regel gå lite långsammare än det tempo jag brukar springa, så det får väl kompensera de där intervallerna...

Vecka 30

Onsdag: Löpning 8,5 km

Fredag: Löpning 6 km

Vecka 31

Måndag: Löpning 8,5 km

Onsdag: Löpning 6 km

Fredag: Löpning 6 km

Söndag: Löpning 10 km

Kommentarer
Postat av: Weronica

Intervall är tråkigt. hehe, men det mest effektiva :D

Vart brukar du springa?

2009-08-02 @ 21:51:28
URL: http://www.foxypuma.blogg.no
Postat av: Bloggägarinnan

Är mycket medveten om detta dystra faktum... Tyvärr är det ju så... Brukar springa i Lummelunda, i skogen. Inte så förtjust i landsväg, om jag kan slippa.

2009-08-03 @ 17:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0