Glada änkan

I år fick vi en liten annorlunda julklapp på KBS: Biljett till "Glada änkan" på Konserthuset här i stan. Ett mycket bra initiativ tycker jag. Jag är alldeles för dålig på att gå på teatern, vilket är märkligt eftersom jag tycker det är himla kul. Årets uppsättning av Linneateatern är alltså "Glada änkan". Den handlar om... Den handlar om... Den handlar om... En glad änka som... Äh, jag fattade faktiskt inte speciellt mycket. Det var dessutom svårt att höra vad de sjöng eftersom det var operett. Kläderna var i alla fall jättefina och musikerna jätteduktiga. Alltid något. Så även om jag inte fattade så mycket av själva föreställningen fick jag en mycket trevlig teaterupplevelse.

Innan teatern åt vi trerätters. Till förrätt var det toast skagen med ett ostchips och en smal brödbit (toasten??). Varmrätten bestod av oxfilé, svampsås och rotsaksterrin. Eller som jag skulle kalla det: Potatismos som gräddats i en liten skål och fått en trevlig form. Till efterrätt var det dubbel chokladparfait (vit och vanlig choklad) med björnbär och björnbärssås. Mycket gott alltihop. Det är kul att gå ut och käka lite finare mat ibland, även om jag i ärlighetens namn har lite svårt får de där små "duttarna" av t.ex. balsamvinäger eller salladsstrimlor.


Kommentarer
Postat av: Nina

LÄt himla gott i alla fall

2009-12-12 @ 22:16:33
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0