I just can't get enough!

En vecka till julafton och i eftermiddags började det så efterlängtade jullovet. I morgon kväll bär det dessutom av mot Gotland, så jag har det riktigt bra. De få julbestyr som jag hade planerat är avklarade; pepparkaksbak, lussekatter, pepparkakshus, godis och julklappar. Hm... Nej, där ljög jag. Jag trodde att jag var klar med julklapparna men det är jag faktiskt inte. Det går liksom inte att blir klar. Jag brukar "tro" att jag är färdig, men sedan springer jag på ytterligare en perfekt julklapp till någon som jag bara måste köpa. Idag t.ex. träffade jag Erika på stan efter jobbet. Vi brukar ses innan jag åker över till moderön, ta en fika och ge varandra en julklapp. Efter fikat och paketöppnandet gick vi en sväng (och fick trängas med miljarrrders andra julshoppare, samt skrida fram för att inte halka på all jäkla is som numera täcker varenda trottoar...). Jag skulle ju bara titta lite, inte alls köpa något. Men det är liksom lättare sagt en gjort. Kom hem med ett par kassar med diverse småprylar. Sånt där som kanske inte är jättenödvändigt men ändå helt perfekt. Så ikväll ska jag fira jullovets första kväll med paketinslagning. Men sedan får det räcka... Eller, så hittar jag något mer. Jo, det gör jag nog...   

Kommentarer
Postat av: Nina

Va kul att ni kommer hem snart. Ser fram emot att träffa dej... å magen ;-)

Kram

2009-12-18 @ 21:00:17
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0