Två dagar kvar...

... sedan är det JULLOV, en av många fördelar med mitt jobb. Betygsångesten infann sig aldrig den här gången, och det är jag mycket glad över. Kanske för att jag kände mig så säker på mina bedömningar och hade ett stort underlag för betygen. Sedan finns det ju alltid elever som blir besvikna (alla vill ju ha MVG, men alla når tyvärr inte dit...) men så länge man kan motivera ett visst betyg brukar de förstå varför det inte gick hela vägen. Jag satte mina betyg i fredags och skrev in sjuornas omdömen igår, så nu är det liksom klart. Och det som händer då är att luften mer eller mindre går er en... Har haft rätt svårt att motivera mig själv att jobba den här veckan, det erkänner jag, så det är alltså inte bara eleverna som behöver lov nu.

På fredag är det avslutning. Då blir det först godis och lekar klassvis, sedan elevuppträdanden, fotbollsmatch mellan lärarna och åttorna (jag slipper vara med i år - jippi!) och till sist betygsutdelning. Sedan får eleverna gå hem och lärarna samlas för lite avslutande mys.

Det ska bli så skönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0