Bokrea

Igår var det äntligen dags för årets bokrea. Jag är väl i och för sig av den uppfattningen att rean har spelat ut sin roll (vilket även har diskuterats en del i media) med tanke på att det är rätt billigt med böcker idag. Internetbokhandlar som Adlibris och Bokus har gjort det möjligt att köpa inbundna böcker för en relativt billig penning, vilket åtminstone jag tidigare bara gjorde under just rean. När jag handlar på bokrean är det främst faktaböcker jag letar efter, gärna inredning och kokböcker. Skönlitteratur köper jag för det mesta i pocket, såvida det inte är någon som jag inte klarar av att vänta på tills den kommer ut på pocket. Jag cyklade förbi Akademibokhandeln på väg hem från jobbet och lyckades faktiskt stånga mig fram bland andra bokmalar och få tag på två godbitar. Inredning förstås, fulla med inspiration.

    




Kommentarer
Postat av: nina

å va skoj. du får återkomma med bokrecensioner sen.



jag ÄLSKAR bokrea men har inte lyckas få till nått besök än. men i morrn åker vi till uppsala, då ska vi nog kunna klämma in ett besök på akademibokahndeln.



kram

2009-02-25 @ 20:49:02
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0