Insektslik

Igår skulle jag äntligen ta tag i den där byrån som jag tänkt piffa till lite nu under lovet. Jag hade redan slipat den och skulle börja måla. Det är ju det som är det roliga. Nackdelen med att hålla på med möbelrenovering här på garaget när det är kallt ute är att det då även är kallt inne. Inte i själva lägenheten, men nere. Jag körde igång en bordsfläkt och den tog god tid på sig att värma upp rummet. Hur som helst, till slut blev byrån målad en första gång. Torktiden skulle vara 15 timmar så jag skuttade glatt in till den i morse och skulle ta tag i andra strykningen (24 timmar efter första strykningen). Men shit! Jag hatar insekter och andra små kräk! Tre små kryp hade under natten dränkt sig i den vita färgen... Suck! Dessutom hade färgen inte torkat, så när jag skulle försöka pilla bort insektsliken gnuggade jag bort färg. Snyggt... Så det blir bara att vänta tills färgen torkat helt och sedan slipa och måla igen. Jag kommer, med andra ord, inte att hinna göra byrån färdig under lovet. Trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0