Jag saknar min Krups

Kaffemaskinen alltså. Har fått  lämna in den på lagning eftersom något verkar vara fel. Det är espressomaskinen som har krånglat. Ibland blir det helt som det ska men ibland strejkar den helt. Exempel på fel är

- kaffet rinner inte igenom filtret
- maskinen låter som en trösk/gräsklippare etc.
- det blir ingen espresso utan en kolsvart sörja
- först kommer ingenting sedan börjar det spruta åt alla håll (inte så kul att bli nersprutat med kaffesump)

Jag har gått igenom den där felsökningslistan som finns i manualen men det har inte hjälpt. Så nu är den lämnad till var det nu är de hamnar någonstans. Jag saknar den faktiskt... Som tur är har jag min gamla bryggare kvar så jag kan ändå få min dagliga koffeindos men den gör sig inte riktigt lika bra på bänken som min älskade Krups.



Tur i alla fall att kaffeburken är fin... Hittade den på Indiska för 99:-. Den finns även som teburk för 79:-.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0