Men gå å lägg di väl (på riktig gotländska)!

Feber, hostar som en trögstartad gammal bil, fryser, öm i hela kroppen, orkar inte hålla ögonen öppna... Och om en timme är det dags för  föräldramöte. Jippi! Nåväl (har insett att detta är ett vanligt förekommande ord i mina inlägg, men jag gillar sådana ord...), det innebär ju inte att man ska ligga på latsidan för det. Måste hitta på något. Så nu har jag flyttat om några lampor, dragit en skarvsladd, ställt fram en piedestal (ja jag vet att piedestaler inte är trendigt à la senaste snittet men den här är helt ok, 40 kronor på Östregårdsloppisen = FYND!) och ställde en gigantisk växt på den samt börjat drömma om allt jag skulle kunna göra i det där skrutthuset i Visby som jag hittat. Gissa om jag är full av idéer...

Sen fick jag ett hostanfall, febertårarna började rinna, och jag snorade till lite ynkligt... "Men gå å lägg di väl!" var kommentaren min sambo gav mig. Det är tacken det... Men jag tänker fortsätta fantisera om huset för det kan man, även om man inte är helt kry.

Måste förresten kolla med lillasyster hur det gick på visningen idag av huset de blivit förtjusta i. Hon har lovat att jag ska få inreda och det ser jag fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0