Morgonpromenad runt Växjösjön

06.45. Så dags vaknade jag i morse och kunde omöjligt somna om trots att det är lördag och jag har längtat efter sovmorgon hela veckan... Nu när det blivit ljusare på morgnarna är det ju inte bara ljust utomhus, utan även i sovrummet (ljuset lyckades på något sätt slingra sig in mellan fönsterkarmen och rullgardinen) så jag försökte somna om med hjälp av en ögonbindel. Men det gick inte. Dessutom hade Douglas bestämt sig för att han skulle ut, så klockan kvart i åtta var det bara att pallra sig upp. Men det blev riktigt bra ändå. Erik ville sova vidare så jag bestämde mig för att ta en promenad runt sjön. Det är ca 7 km och tar drygt 75 minuter att gå. Rätt lagom. Det var en fantastiskt härlig promenad. Solen strålade och snön, som så överraskande kom igår kväll, gnistrade och så var det sådär tre minus. Underbart!

      

      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0