Ny ritning

Det här med husbygge snurrar verkligen som en sån där karusell som har små "koppar" som snurrar på själva karusellgolvet (någon som får en bild av vad jag menar??) och den tycker jag inte om. Jag menar, jag är självklart eld och lågor över det här med hus, men samtidigt får det inte snurra för fort så jag tappar kontrollen liksom. En gång när jag åkte en sån där karusell var jag tvungen att springa iväg och kräkas efteråt och det var inte så kul...

Nåväl, jag fick ett jättebra inlägg av Sophia härom dagen om sånt man ska tänka på när man håller på med ritningar. Och vem kan ge bättre tips är de som själva har byggt nytt/till/om? Jag suger i mig av allas tips. Dessutom såg jag i en av bokreareklambladen att Akademibokhandeln ska ha en bok om inredning för 149:-. Den måste jag nog inhandla. Såg dessutom att senaste numret av Lantliv bland annat handlar om hus på Gotland. Kanske något att hitta inspiration i?

Om jag skulle lägga in en bild på ritningar varje gång Erik och jag har gjort en ny alt. ändrat lite på någon gammal skulle jag inte göra annat, så det struntar jag nog i. Men en till kan jag ju lägga in. Den är dock inte den senaste (för den kladdade vi på igår när vi satt på färjan till Oskarshamn och där ser man knappt vad det ska förestålla) så kanske kommer en renritat sådan någon gång längre fram.


Kommentarer
Postat av: Sophia W

Kul att tips kommer till användning! Kom ihåg att spara alla utkast, de är roliga att ha när ni väl byggt er drömhus!

2009-02-23 @ 21:29:24
Postat av: Sophia W

Bara jag igen med en sak till som jag kanske glömmer till imorgon! Att ha en utgång till altanen från köket är suveränt. Så slipper man dra allt som ska ut till grillen genom hela huset!

2009-02-23 @ 21:31:44
Postat av: Anonym

Har tänkt införskaffa en speciell pärm eller skrivbok där jag sätter in alla ritningar och andra idéer som poppar upp. Kan, som sagt, vara kul att ha när man är klar. Om en evighet eller så...

2009-02-24 @ 18:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0