Shoppingtur i Visby

När jag är på Gotland försöker jag hinna med åtminstone en shoppingtur. När jag bodde här tyckte jag aldrig att jag hittade något i affärerna men nu är det tvärtom. Jag har vissa favoritställen som jag alltid går till:

Bertholdsson och Holm (fina inredningsprylar och kryddor)
Kustnära (inredning som lockar fram mitt ha-begär)
Kränku (hur många tesorter som helst och en fantastisk doft i hela butiken)
Toggas byggåtervinning (allt från toastolar och gamla dörrar till lampglas, möbler och plåtburkar)
Farbror fynd (antagligen Gotlands största loppis/prylbod)
Akantus (inredning med gotländsk prägel)

Resultatet av det här lovets shopping ser du här nedanför.
 



Korg från ICA Maxi, 69:-


 


Ställning till lampskärm, 10:- på Farbror fynd. Kan bli fin
om man klär in den i ett snyggt tyg. 

 

Ihopvikbart brödgaller

       

99:- på Bertholdsson och Holm 










Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, vart ligger den där farbror fynd? Det enda stället som jag brukar gå till är Bikupan men det låter ju onekligen spännande med en ny loppisbutik man kan besöka när man kommer hem!

2009-02-22 @ 19:34:07
URL: http://www.50kvadrat.blogspot.com
Postat av: Anonym

Farbror fynd ligger där Lidmans trädgård låg förut, ute på Österby. Det är ett av deras gamla växthus som numera är fullt av prylar. Det brukar dessutom gå att pruta rätt bra.

2009-02-23 @ 15:51:36
URL: http://tributetocreativity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0