Sommarblommor i vinterskepnad

Idag tog jag en promenad med Douglas nere vid stranden. Det var lite knepigt att ta sig ner för det var ganska mycket snö, och inte plogat eller så. Men det gjorde inget för oavsett hur mycket snö jag hade fått i skorna under promenaden, så glömde jag det när jag kom ner dit. Det var så himla vackert! Här och där stack det upp vissna rester av sommarens alla strandblommor. Det häftiga är att man, trots att de är bruna och vissna, ändå kan se precis vad det har varit för blommor. Nu tänker jag inte ge några exempel eftersom jag är ytterst dålig på blomnamn (tur att jag har Erika som kan hjälpa mig med skötselråd och annat användbart) men en sort var i alla fall hundkex och så var det tistlar och några grässtrån. Hur som helst, jag plockade med mig en bukett hem och det blev riktigt fint. Inte alls lika fina som de var för ett halvår sedan men det får duga nu. Om några månader står de ju där igen, i all sin färgprakt. Åh, vad jag kom att längta efter sommaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0