Tapasfest på Harsövägen

Igår kväll var det personalfest hos Pernilla och Andreas och det var verkligen SUPERTREVLIGT. De var de perfekta värdarna med en smart bordsplaceringslek där man fick en lapp med ett namn på och sedan skulle man hitta partnern till den man hade på sin lapp bland lapparna (någon som fattar vad jag svamlar om???) som var utplacerade på bordet. Det var t.ex.


Tristan - Isolde

Shrek - Fiona

Ronja - Birk

Romeo - Julia

Albert - Herbert

Orfeus - Eurydike

Bonnie - Clyde


Jag fick veckans snackis: Victoria  och Daniel! Det kändes mäktigt.


Maten bestod av allehanda småplock (därav tapastemat) som alla tagit med sig. Trots risken för att glömma något och få skämmas inför kollegorna tänker jag försöka skriva ner allt som fanns att inmundiga:


  • Västerbottenpajer i miniformat
  • Crostini
  • Tapenade
  • Tunnbrödsrullar
  • Parmaskinka
  • Fyllda paprikor
  • Grissini
  • Ostkuber
  • Guacamole
  • Nachos
  • Oliver
  • Frukt
  • Varma mackor med mozarella och tomat
  • Räkor och avokado på tandpetare
  • Pastasallad
      


Det var så himla mycket mat och så himla gott!




Min tallrik...


Själv hade jag med mig pizzabitar. Gjorde en hel plåt och delade i småbitar. Det blev riktigt gott. Mycket enkelt med tomatsås, ost och pesto. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0