Det där med konst...

... är inte riktigt min grej. När jag ser bilder på hur folk har det (eller när jag är hemma hos folk också för den delen) slås jag alltid av hur snygga tavlor alla verkar ha. Alla utom jag, och möjligtvis mina föräldrar som har några eländigt fula historier (i någon slags serie) över soffan i vardagsrummet som pappa köpte för dyra pengar av någon välgörenhetsorganisation för säkert 30 år sedan. De har i alla fall hängt där så länge jag kan minnas. Jag har ingen aning om vad jag ska sätta på väggarna. Okej, nu har vi förvisso tapetserat om en del med någon fondtapet hit och dit och där vill jag inte sätta tavlor (för det tycker jag är FULT), men på alla andra väggar då? Nej, det går inte. Inget passar liksom. Jag har vissa "personal favorites", t.ex. en stor tavla med tulpaner från IKEA och en med lime från samma ställe. Sedan har jag ett par som föreställer Visby (vilket är mycket viktigt nu när jag inte längre bor där) och en träram som jag klätt med tyg som föreställer träd. Och så har jag ramat in två veckotidningar från 1926 som jag hittade för en tia styck på antikvariatet här i stan (det på Västergatan för de som känner till Växjös geografi) men Erik tycker de är så fula så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Titta här nedanför och bedöm själv (att de är lite skrynkliga beror på att de någon gång under de dryga 80 år som gått sedan de publicerades blivit vattenskadade av något slag).



Jag har även (eller, jag och jag Extrafilm har) förstorat två foton på canvasdukar och det blev i och för sig rätt bra. Men sedan vet jag inget mer. Jag tycker det är snyggt med många tavlor med likadan ram som är samlade på ett och samma ställe, eller att ställa tavlor i ett hörn på golvet. Det senare såg jag i en tidning och det var himla fint. För mig som är så ombytlig när det gäller inredning hade det egentligen varit ganska bra för då slipper man göra en massa hål i väggarna. Alternativt kan man ju köra på sådan tavellist, det är också fint.



När vårt hus är klart ska jag ta mig en ordentlig funderare på vad jag egentligen vill ha på mina väggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0