Ett målartips!

Jag tänkte bara slänga in ett kort tips på vad man ska göra med penseln när man har målat med lackfärg (som inte går att tvätta ur med vatten) och inte orkar göra rent den: Lägg den i en plastpåse, knyt till ordentligt och stoppa den i frysen. Sedan kan den ligga där ett bra tag. Jag vet inte hur många penslar jag slösat bort genom att ställa dem i en mugg med lacknafta och sedan glömt dem där. Då är de inte så användbara längre. Å andra sidan brukar jag köpa penslar på ÖB så det är ju ingen katastrof precis...  Nu har jag ingen exakt uppgift på hur länge penslarna kan ligga i sina påsar i frysen, men det är i alla fall ett användbart knep när man ska måla något som kräver fler än en strykning.

 
OBS! Jag vet inte hur noga det är med upphovsrätten på sådana här ställen, men om någon undrar så var det min far som gav mig detta tips. Jag har alltså inte för avsikt att ta åt mig äran själv...

Kommentarer
Postat av: nina

smart!

2009-01-14 @ 20:07:33
URL: http://torrbollen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0