Fula saker

Visst är det konstigt med vissa saker. De är egentligen hemskt fula men av någon anledning vill man inte göra sig av med dem, eller ens ställa dem längst in i ett skåp. Min väninna Erika t.ex. har det alltid väldigt fint hemma. Hon bor i en etta som hon verkligen gjort mysig. Varje jul finns det ett julpynt som hon måste ha fram, annars blir det ingen jul menar hon. Det är en gris gjord av flörtkulor som hon själv tillverkat. Hemskt ful, men jätteviktig.

Jag har också sånna saker, bland annat den här toaborsten som ser ut som en toalettstol. Jag fick den någon gång och den är egentligen skitful, men den får hänga med i alla fall. Jag kan dock tillägga att jag har den på Gotland, där jag inte är så ofta. Annars hade jag nog stoppat undan den...



Samma sak med en "borta bra men hemma bäst" - skylt som jag fick när jag åkte hem till Sverige igen efter mitt aupair-år. Den är gjord av glas och är ganska hemsk, men har ändå en given plats hemma hos mig. Erik påpekade häromdagen hur kolossalt ful den är och jag är inte sen att hålla med, men jag skulle aldrig ta ner den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0