Satan in the street! (På engelska blir det inte så farligt…)

Jag blir så trött på mig själv! Jag som älskar att skapa saker och det kliar alltid i mina fingrar och nu sitter jag här som ett jäkla ufo och blir mer och mer irriterad på min oförmåga att göra något åt den. Vad? Bloggeländet (eller bloggsatan/helvetet, som far min skulle ha sagt...) såklart. Jag får liksom ingen ordning på det, och det är det värsta jag vet, att ha idéer men inte kunna sätta dem i verket på grund av bristande kunskap om något. Jag vill få bort de där förbenade strecken under länkarna men det går inte! Har varit inne på designadinblogg.se, men blir inte mycket klokare av det. Järnspikar, vad irriterande! Okej, teknik är kanske inte min starkaste sida med jag vill ju så gärna att det ska funka. Dessutom sviker tålamodet, för jag vill att det ska funka direkt. NU, liksom.


Men det är klart, mitt i detta svarta finns det de som inte brukar ha någon större framgång i teknikens värld. Den jag syftar på just nu är mamma Anita. Hon är 62 och vill såååå gärna ta del av allt nytt och modernt som vi dagligen använder idag, t.ex. mobil, bredband och platt-TV. Och det går inget vidare för henne... Hon fick en mobil i julklapp som det var krångel med, så det gick inte att ta emot mms. In på Expert och prata med någon "jättetrevlig kille", som inte kunde komma på vad felet var. Måndagsexemplar, antagligen. Killen eller mobilen? Kanske båda, vad vet jag? Hur som helst, nu verkar den funka. Hur vete gudarna. Sedan var det bredbandet. Hon följde bruksanvisningen till punkt och pricka men det gick ändå inte att få det att funka. In till BRS Intron och prata med någon "jättetrevlig kille" (som visst var så trevlig att han förtjänade en chokladask som tack för all hjälp). Tydligen var det något fel på inställningarna (några siffror som skulle fyllas i, som inte stod någonstans). GEAB, som då levererat detta broadband till henne, fattade ingenting och fortsatte, trots att hon var på dem hur många gånger som helst, ta betalt månadsvis för en tjänst hon inte ens kunde använda. Dålig stil! Och så var det då slutligen TV:n. Först lade den gamla av (efter sådär 20 år), och efter att pappa lämnat in den till reparatören som trots diverse smekningar och annan öm behandling inte lyckades få in fler färger än mörkblått, grått och mörklila kunde han bara konstatera att det enda som fanns att göra var att säga "tack och adjö, älskade trotjänare". I stället kom han hem med en 40-tummare (minst - den är GIGANTISK) med inbyggd digitalbox. Himla smidigt, om den där digitala funktionen nu hade funkat. Den strejkade nästan direkt... Sådär håller det liksom på.


Men en trevlig sak ska jag i alla fall skriva idag: Jag fick senaste numret av Sköna Hem. Fick en prenumeration i julklapp av svärföräldrarna och det känns väldigt lyxigt. Känslan av att få komma hem efter en jobbvecka, sätta på en kopp kaffe och läsa en tidning full med inspiration (och där kom ha-begäret smygande igen...). Såg en sked i porslin (?!) som jag gillade skarpt. Får se om den går att beställa från nätet för här i stan finns den nog inte att få tag i. Vet inte vad man ska ha den till riktigt, men den var i alla fall väldigt tjusig.



Min älskade kaffebryggare och de två Rörstrandsmuggarna (design Filippa K),
som jag fick av kusin Josefine när jag fyllde 29+1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0