Söndagskreativitet slash rekreation

Jag älskar att baka! Det är så himla härligt att genom att bara mixa ihop lite mjöl och annat får man nybakat bröd/kakor/bullar - you name it - på bara ett kick. Gott smakar det och gott doftar det. Dessutom är det en otroligt avslappnade aktivtet. Min bakbibel just nu är "A piece of cake", Leila Lindholms fantasktiska bok som verkar finnas i vart och vartannat hem. Jag tänkte att jag skulle baka mig igenom den, men nu har jag bestämt att jag ska smaka  mig igenom den istället. Jag vet att bl.a. Nina har boken och bjöd på cupcakes från den när hon fyllde år. Om någon mer vill bjuda mig på fika för att provsmaka något recept därur, tackar jag inte nej. Tvärtom - bjud mig!



Idag blev det brödbullar med morötter i, valnötsbröd och cupcakes med morötter, valnötter och ingefära. De senare kom från Leila, de andra improviserade jag fram och resultatet blev bra. 

  
         
   
    

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är en otroligt fin å inspirerande bok det där

2009-01-25 @ 20:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0