System och passion

Jag fick ett så himla bra tips från Emma idag. Jag skrev ju för ett tag sedan om mina bekymmer när det kommer till tavlor. Men så idag kom Emma och jag att prata om biologi för hon hade en jättetjock biologibok på sitt skrivbord, som jag blev mäkta imponerad av (hade aldrig sett en så tjock förut). Den var liksom full av häftiga bilder. Jag berättade att jag för ett tag sedan köpte "System och passion", boken som är fylld med Linnés bilder och en mängd nytagna, underbart vackra närbilder av olika blommor. Då sa hon att de bilderna är perfekta att rama in och visst, hon har helt rätt. Jag kan riktigt se framför mig hur fint det skulle bli att rama in dem i svarta ramar (i och med att bakgrunden är svart) och ha många hängandes tillsammans. Hm... När ska jag nu göra detta? Och var ska jag hänga dem? Svar: Just nu ingenstans. Har inte plats och dessutom passar de inte här i lägenheten. Men ni måste hålla med om att bilderna är vackra?

         
         

Kommentarer
Postat av: nina

Ja vilken bra idé.



Du, har du hitta den där boken; Egalias döttrar? Hette den så? Den skulle jag vilja läsa.



Kram

2009-01-24 @ 10:23:15
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Blogg owner

Jag har den här i bokhyllan. Tar med den till Gotland v. 8. Kram.

2009-01-24 @ 16:00:03
URL: http://tributetocreativity.blogg.se/
Postat av: nina

å va snällt. du behöver jag inte besöka biblioteket. vi ses v. 8.

natti

2009-01-24 @ 21:53:38
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0