Tänk vad man kan hitta i äckliga lådan

Min morbror Lasse kallar den där lådan där butiker brukar skramla ihop allehanda varor med passerat bäst före-datum "äckliga lådan". Jag tycker det är ett jättebra uttryck, även om inte allt som hamnar där är äckligt. Till exempel den här fantastiska juicen som jag bara måste göra lite reklam för här på Tribute. Har du smakat den? Om inte, GÖR DET! Det är en direkt order. Du kommer inte att vilja dricka någon annan apelsinjuice efter det. Den smakar verkligen helt ljuvligt.



Nu ska jag dock göra en bekännelse (har märkt att jag avslöjat en hel del personliga detaljer om mig själv här i bloggen, jag som tänkte hålla mig helt allmän)... Jag kommer inte alls att slute dricka annan juice bara för att jag nu fått smak för den här. Varför? Jo, den är svinigt dyr. Typ 28 spänn för en liter. Sanslöst! Det är i alla fall rätt saftigt, enligt min uppfattning. Nåväl, på ICA Cityhallen har de en plastback (en sån som mjölken brukar stå i) där de ibland samlar ihop kylvaror som har sådär en eller två dagar kvar tills datumet går ut. Då sänker de priset till hälften och ofta är det just sådana dyra varor som hamnar där, t.ex. Brämhults juicer och smoothies, Yoplaît (stavas det verkigen så??), keso med smak osv. Det tycker jag är ett ypperligt tillfälle att få smaka på de där goda grejerna. Och vaddå, bara för att de enligt datummärkningen inte längre är så fräsha, betyder ju inte det att de inte smakar gott. För det gör de, för det mesta. I alla fall den här juicen. Smaka! Du kommer inte bli besviken.    

Kommentarer
Postat av: nina

ska bli!

2009-01-26 @ 21:56:45
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0