Urban och gardinstången

Det låter som namnet på en saga, typ "Jack och bönstjälken" men är faktiskt på riktigt. Det var nämligen så att Eriks tränare Urban och hans familj hade köpt ett hus och skulle börja renovera. Alla som har renoverat någon gång vet att detta tar lite tid, speciellt om det är ganska mycket som ska renoveras. Nåväl, Urban satte igång med renoveringen och hade egentligen bara hunnit börja när hans fru kom hem strålande glad och hade köpt gardinstänger och gardiner som skulle sättas upp så snart renoveringen var färdig. Urban höll på att bryta ihop och jag misstänker att renoveringsprojektet plötsligt kom att kännas rätt så betungande... Hur som helst, jag förstår helt och hållet hur hans fru tänkte. För det första jobbar hon hos Svenssons och omges dagligen av fina, vackra, snygga saker till hemmet och för det andra är jag likadan. Jag har redan köpt saker som jag ska ha i mitt hus, som inte ens är påbörjat. Sjukt, jag vet, men jag kan liksom inte låta bli. Dessutom är det egentligen bara en sak; en kryddhylla à la 50-tal i originalskick som jag i våras hittade i en antikbod för 1500:-. Hade letat efter det jättelänge och slog till direkt. Visst är den tjusig!  Jag växte upp med en sån. Hemma i köket i Vall sitter den fortfarande kvar, vilket i och för sig inte är så konstigt eftersom man på den tiden då det begav sig tydligen byggde in dessa hyllor i väggen...  Den är dock mycket mer kantstött och på andra sätt defekt, så jag känner mig rätt nöjd som hittade en som var såhär fin.




Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Elin!

Roligt att du också bloggar! Väldigt kul att läsa och inspirerande! Hoppas du har det bra.

/ Emma

2009-01-09 @ 18:16:54
URL: http://50kvadrat.blogspot.com/
Postat av: nina

jättefin. vilken tur att hitta en sån

2009-01-10 @ 16:21:42
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0