Välkommen till min nya blogg!

Gott nytt år!


Nytt år, en nystart, förväntningar inför vad som ska hända innan nästa nyårsskål och en väldans massa brutna nyårslöften. Jag läste någonstans att det här med nyårslöften för många är något högst privat som man inte gärna delar med sig av till andra, att man inte klirrar i glaset under nyårsfesten och under högst högtidliga former tillkännager att nästa år, då jäklar ska jag börja träna, sluta röka, bara äta godis på lördagar - bli en bättre människa! Det kan ju bli jobbigt om man tvingas krypa till korset och erkänna för sina nära och kära att det sket sig. Men inte jag inte. Nej då, jag kan gärna berätta för andra om mitt nyårslöfte. Det var i alla fall med den inställningen jag ganska stolt under gårdagskvällens f.ö. mycket trevliga tillställning (tack Robban och Nina!) stolt meddelade att jag ska undvika E. Nej, inte Erik eller Erika eller engelska eller elefanter utan konstigjorda tillsatser i mat som börjar på E. Jag köpte "Den hemlige kocken" i julklapp till mamma och ett ex till mig själv. Den ska bli min bibel, deklamerade jag högt och tydligt. Det kändes därför aningens genant när jag klockan 00.25 satt med handen i godisskålen och proppade i mig lakritspinnar, fruktmentos och sura colanappar... Jag tänkte inte en sekund på att jag där och då, inför alla vittnen, bröt mitt nyårslöfte - 25 minuter efter jag hade avlagt det. Skit också. Så gick det med det löftet.


Nåväl, det jag skulle komma till är varför jag nu sitter här med en blogg. Det är alltså inget nyårslöfte utan snarare en nystart. Min väninna Nina började blogga för någon månad sedan och det var egentligen hon som fick mig att få upp ögonen för det, plus att Erik också har tänkt börja blogga om sitt idrottande. Till skillnad från Ninas blogg är min dito inte alls lika snygg och flashig. Hon har dock lovat att hjälpa mig om jag kör fast.


En blogg fungerar ju som en dagbok på nätet, om jag inte fattat helt fel. Ja, jag erkänner det, jag kan inte så mycket som sånt här, men jag ska ju lära mig. Learning by doing, liksom. Min blogg kommer dock inte att uppdateras dagligen, utan mer när jag känner att jag har något att tillföra. Temat för den är kreativitet, så den som förväntar sig att läsa om vad jag har gjort på jobbet eller vad jag har lagat till middag får ringa och fråga istället.


Jag älskar att vara kreativ, skapa. Inom vissa områden har jag insett mina begränsningar, exempelvis att måla tavlor, så det ger jag mig inte in på. Däremot inredning, både att köpa fina saker och att göra om fula saker så de blir fina, det är något jag tycker är fantastiskt roligt. Därför tänker jag använda den här bloggen till att sätta ord och bild på den kreativitet som ofta fullkomligt bubblar inom mig. Det kryper i fingrarna innan jag ska ta tag i ett nytt projekt eller när jag kommit på något nytt som jag ska ge mig in på längre fram. Jag kommer att lägga ut bilder på fina saker, projekt jag håller på med och färdiga alster. Tanken är också att utbyta idéer om det är någon som är intresserad av det.


Kanske är det här med bloggande inte alls min grej men det vet jag inte förrän jag har provat. Det är inte säkert att någon läser den och om någon gör det är det kanske någon nitisk person som tycker detta är fullständigt meningslöst och slöseri med tid. Jag vet, för jag har själv varit en sån. Men då tänker jag lyssna på Grynet ("Ta ingen skit!") och skriva vidare.

Så än en gång, välkomna hit. Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej och välkommen!

Här kommer du trivas.

Ha en skön dag!

2009-01-01 @ 10:42:00
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Julia

Tjooohooo! Tänkte premiärkommentera din nya blogg. Rosa är ju en fin färg i alla fall.. Gott nytt år!

2009-01-01 @ 14:49:45
Postat av: nina

å så roligt att du startat igång. jag sitter här å bara ler. har redan länkat.

å vilken fena du är på att uttrycka dig. imponerande! å inspirerande.nu ser jag fram emot bilder också.

tack för igår. det var toppen!

kramen

2009-01-01 @ 22:08:54
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Julia

Tjusig bakgrund! Mycket passande tycker jag!

2009-01-02 @ 23:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0