Vansinne!

När jag var på Gotland på jullov byggde jag ju en sänggavel. När den var klar kom jag på att jag nog behöver fixa nattduksbord också. Sagt och gjort, Erik och jag satte oss ner och började skissa på hur de skulle se ut. De skulle vara enkla, både att göra och utseendet. Först föll valet på att göra dem helt fyrkantiga men då insåg vi att det inte skulle få plats några böcker (annat än pocket) i hyllan. I stället gjorde vi om ritningen så sidorna och överliggaren fortfarande skulle vara lika långa men att den senare skulle sticka ut ca fem centimeter på varje sida. Så fick det bli. Erik tog med sig ritningen till sitt jobb och skulle ta hjälp av slöjdsalen där. Men nu till det vansinniga. Häromdagen var jag på stan och gick in i en av Växjös många roliga innredningsbutiker. Och döm om min förvåning när jag såg en nästan exakt likadan hylla som den vi hade ritat. Priset? Håll i er! 699 spänn! Det är väl vansinne?! 1,5 meter plank, lite vit färg, några strängar lim och åtta skruv...


Tur att man inte har tummen mitt i handen, för annars hade man ju fått köpa de där jäkla hyllorna för en hel förmögenhet. Ska man dessutom ha svå blir man ju för tusan ruinerad! Nej, tacka vet jag att göra saker själv. Ofta gör jag faktiskt just så. När jag går i affärer brukar jag spana lite extra efter fina saker som man kan göra själv. Jag har några projekt på gång som jag lånat inspiration till från redan befintliga föremål: En hylla, en skärphängare, något bokstöd, klädhängare. Resultatet kommer så snart jag får tid att ta tag i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0