Vissa saker man önskar sig får man alltid

Hushållsmaskiner är ett sånt exempel. Åtminstone är det så i mitt fall. När jag har önskat mig en hushållsmaskin har mamma (för det är för det mesta hon som sköter inhandlingen av presenter) genast snappat upp det och köpt det. Jag har fått matberedare med allehanda tillbehör, stavmixer, Quick grill easy clean (en elgrill som är lätt att göra ren...), en gigantisk brödrost som även kan göra varma mackor (som Julia och jag fick tillsammans av någon  anledning - kanske bodde vi ihop då), en smörgåsgrill och nu senast en assistent. Assietenten har man till bakning, om det är någon som inte visste det. 

Idag invigde jag min assistent. Det blev brödbullar. Gjorde först en sats som jag fick slänga eftersom jag hade i för mycket mjöl. Det är svårt i början med nya maskiner, tycker jag. Sedan blev det i alla fall bra, så här är resultatet.

    
    

Kommentarer
Postat av: nina

ser goda ut

2009-01-11 @ 19:53:53
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0