Äntligen!

Det finns vissa saker som jag drömmer om att äga. Nu har jag inga jättekrav, så vinkällare, lyxyacht, lägenhet i Saint Tropez och lamburghini går bort. Men det finns andra saker som jag drömmer om. De som har läst min blogg och/eller känner mig vet att jag är mycket svag för fossil. Älskar dem och har plockat några kilo... Typ 20... 25... 45... Nåväl, jag älskar sten så en dröm jag haft länge är att få ha en bordsskiva i gotländsk kalksten. Och nu har drömmen slagit in. Igår var Erik, Robban, Nina, Ville och jag vid stenhuggeriet i Burgsvik. De har en del färdiga skivor (fönsterbänkar, bordsskivor osv.) som man man köpa, men tyvärr fanns ingen i det mått vi ville ha. Men ibland har man tur, för vi lyckades smöra in oss hos en gubbe där som letade fram en rostfläckad skiva bland en massa bitar som låg slängda lite överallt (ingen ordning där precis...) och såg dessutom till att vi fick den tillsågad som vi ville ha den. Vi fick till och med se på när den blev iordninggjord. Riktigt spännande, jag som tycker det är häftigt med maskiner som gör coola saker. Så nu ser jag fram emot att få ta med den till Växjö och lägga den på plats där den ska vara.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0