Bär

Som jag redan har konstaterat verkar det finns rätt mycket bär just nu. Om jag ska ha tålamod att plocka bär måste det dock finnas mycket, helst MASSOR. Jag ska inte behöva traska omkring och leta, utan bären ska finnas runtomkring mig så jag bara behöver böja mig ner och snabbt fylla min bunke.

Julia har en massa bär hos sig, bland annat blåbär, vinbär (svarta och röda), vildhallon och jordgubbar. Är lite avis faktiskt på att hon bara kan gå ut och plocka en näve blåbär när hon blir sugen... Tänk vilken härlig känsla att bli sugen på blåbärsmuffins och bara kunna gå ut ohc plocka av så mycket man behöver. Jag har ju en hallonbuske där ute som hon tar hand om åt mig, men den växer inte så hemskt bra. Av de fyra buskar vi (läs Stefan) grävde ner i våras har min växt allra minst... Det kanske har något med att jag inte är där och kan pyssla om den att göra...?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0