"Bautabulle" - Världens största kanelbulle?

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta fenomen för det känns onekligen lite överdrivet. Kunde dock inte låta bli att inhandla två exemplar av detta gigantiska bakverk på det mysiga fiket Humle & Dumle i Slite. Kan säga att en bulle gott och väl räckte till tre personer... Jag undrar hur man bakar sånna stora bullar. Hur stor sats måste man liksom göra? Hur lång tid tar det att grädda dem? Hur många normalstora kanelbullar går det på en bautabulle? Finns det någon som får i sig en hel sån??? Hur stor magsäck måste man i sånna fall ha då? Goda var de, men jag föredrar nog ändå den lite mindre varianten...



"Bautabulle"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0