En annorlunda teaterkväll...

Ikväll var det äntligen dags för "Jungfruspelet" i Lickershamn. Angelica kom med förslaget och jag var givetvis på. Härligt med lite gotländsk kultur. Vi träffades klockan halv sju för att kunna sitta och babbla en stund innan förställningen började. Hur mysigt som helst. Solen tittade fram genom molnen och det såg ut att bli en fantastisk teaterkväll. "Såg ut"... Sådär 20 minuter in i föreställningen kom de första stänken. Men de spelade vidare. Sedan öppnade sig himlen och det ösregnade. Shit, vad blöt jag blev (men mest oroade jag mig för att det skulle regna in i kameraväskan...). Det är ju inte precis så att man rustat sig med paraply eftersom solen sken när jag åkte hemifrån... Efter kanske 40 minuter bröt de föreställningen, då hällregnade det och alla, både skådespelare och publik, var blöta som disktrasor (tråkig liknelse, men kom inte på någon bättre). Så i morgon ska vi ringa och boka om till lördag. Hoppas det finns biljetter kvar, annars tycker jag att de borde sätta in en extraföreställning. Jag menar, man vill ju veta hur det går för dem. 

Kall och blöt satte jag mig i bilen och körde hem, och kom då på att jag hade tvätt ute... Den var helt klart blötare än när jag åkte (då var den nästan torr men jag var helt enkelt för slö för att ta in den...) så nu hänger det fuktig tvätt i hela köket. Inte nog med det... När jag skulle stänga garageporten glömde jag att den blir som en vattensamling när det regnar, så det sa bara "swoosh" (eller hur det nu låter...) och jag var plötsligt dyblöt från midjan neråt... 


Nu sitter jag i alla fall här och fryser i regnvått hår. Borde kanske ta en varm dusch så jag får upp värmen lite. Eller så kryper jag ner i sängen istället...  


Kommentarer
Postat av: nina

Oj va mkt vatten det blev.

Kul med teater.

Kram

2009-07-30 @ 23:25:32
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0