En paus i värmen...

Det jag tycker allra mest om att göra när det är såhär soligt och varmt är att sitta i solen och läsa. Jag försvinner liksom in i boken och sedan kan timme efter timme passera, utan att jag tänker på det. Samtidigt kan det vara skönt att ta en paus från värmen. Att sätta sig här vid datorn är ett sätt, annars kan man ju t.ex. baka vilket jag gjorde igår.

Nöden är uppfinningarnas moder heter det ju, så i brist på andra ingredienser fick det bli en tredjedels sats bullar utan kardemumma i degen (vilket gjorde smaken lite mesig) med nötcreme (sån som man klämmer ut ur en liten vit förpackning) och blåbärssylt. Dock inte tillsammans, gjorde hälften av varje. De blev i alla fall mycket goda.



Kommentarer
Postat av: nina

Mmmmm, ja tack!

2009-07-02 @ 20:59:05
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0