Ensam hemma

Ikväll är jag ensam hemma, efter att ha spenderat ett par dagar hos föräldrarna i sommarstugan. Erik är i stan och känner på v. 29 ("Stockholmsveckan"*) med några kompisar från Växjö, så jag sitter här i lugn och ro. Vissa får panik av att vara ensamma hemma, men jag kan tycka det är riktigt skönt. Kanske beror det på att jag blivit rätt van, med tanke på att Erik nästan alltid är borta på kvällarna och har jobbat många helger. Visst kan det bli lite segt ibland, men då får man ju ta sig själv i kragen och välja: Antingen kan jag tycka synd om mig själv som är själv eller så får jag se till att göra sånt som gör tiden meningsfull. Ikväll har jag hunnit med en hel del faktiskt, eller vad sägs om tvättat bilen och underkläder,
monterat en nytt toalock, bakat focaccia (ska på middag till svärmor i morgon och då kan det vara trevligt att ta med sig nåt), lagat makaronlåda, diskat? Jag känner mig i alla fall rätt produktiv.

*Stockholmsveckan, för den som inte vet det, är ett annat namn för v. 29 då Stureplansmänniskor och Stureplansmänniskorwannabees kommer till Visby för att festa. Det är även denna veckan som man ser de vräkigaste båtarna i hamnen med inte alltför sällan någon sluskig gubbe i 60-årsåldern med små badbyxor och en luden bringa och bjuder 20-åriga tjejer i trekantsbikini på Bacardi Breezers. Jag kanske låter synisk, men det är jag inte alls. Okej, jag har svårt att se det lustfyllda i att spruta ner varandra med dyr champange och ringa 112 när man inte kommer fram till något av de "vanliga" taxibolagen. Men det finns säkert någon tjusning med det också...   


Kommentarer
Postat av: ina

HA ha ha, klockren beskrivning av v 29. Du är skön.

Kram

2009-07-19 @ 10:52:14
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0