Fastlandsfrämmande

I eftermiddags kom Emma, Mattias och Elsa från Växjö och ska bo på garaget tills på måndag (Emma och jag delar klass på KBS). Vi har pratat om det ett par år nu, men av olika anledningar har det inte blivit av. Men nu så. Tur med vädret hade de också för när de kom var det jättesoligt, himlen var helt blå och så var det runt 22 grader. Perfekt! Så slapp jag skämmas... Konstigt det där egentligen var man skäms över märkliga saker. Jag menar, jag kan ju knappast rå för om det skulle blir skitväder när de är här, ändå får jag liksom dåligt samvete och det känns som att det är mitt fel. Ungefär som när man hyr en film eller föreslår en biofilm och den man ser den tillsammans med tycker den är asdålig, då känner jag mig dum. Visst är det konstigt? Det är väl för tusan inte jag som bestämt innehållet i filmen?

De hade med sig jättefina presenter... Inte för att jag hade förväntat mig något, var bara glad att de hade lust att komma. Emma har verkligen bra smak när det gäller inredning, och intresset för att pyssla hemma är något vi delar. Detta gör att en stor del av vår gemensamma planeringstid går åt till att diskutera nya inköp, inredningsdetaljer vi drömmer om osv. Det är verkligen jättekul att kunna prata om annat än bara sånt som har med jobbet att göra.






Dogge fick också en present, en boll i ett snöre

Kommentarer
Postat av: Weronica

Gud vad söt hund och KUL med besök. Hoppas sädret håller i sej till jag kommer tillbaka till Gotland :)

2009-07-23 @ 01:49:07
URL: http://www.foxypuma.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0