Heldag i Visby

Igår hade Nina och jag en riktig tjejdag på stan. Så himla mysigt. Vi möttes utanför H&M kl. 10 och sedan var vi fullt sysselsatta tills affärerna stängde vid sex. Var inne i varenda inredningsbutik i stan, lunchade på Skafferiets uteservering och käkade glass och milkshake (ja, vi åt båda) på Max. Så himla kul att göra stan med någon som har samma intressen som en själv och dessutom samma inredningssmak, så man kan ge varandra lite tips och så.


När vi var på Kränku var det plötsligt någon som knackade mig på axeln, och när jag vände mig om visade det sig vara Marcus i min klass i Växjö. Han var på Gotland och spelade tennis. Kom nästan att längta lite till jobbet. Men bara LITE... Väldigt lite... Nej, den längtan försvann visst helt snabbt. Två veckor kvar - njut nu, Elin! Jobba får du göra sen.


Uppe på Öster blev jag påhoppad av en tjej från Tele2 som ställde alla de där vanliga abbonemangsfrågorna: "Vad ringer du med idag? Vilket bredband har du? Är du nöjd? Jag kan erbjuda något bättre." Hatar det verkligen och det känns som att man blir lurad bara man börjar lyssna på de där försäljarna... Den här gången gick jag dock på det. Eller, gick på och gick på, jag uppdaterade vårt mobila bredband så det ska gå snabbare plus att vi ska kunna surfa mer. 60:- i månaden skiljer det, så det får det vara värt. Speciellt nu när jag hamnat i bloggeriet och man vill kolla på lite större grejer på nätet, t.ex. TV-klipp om Photoshop och sånt... =)

Apropå Max, när vi var där armbågade sig en irriterad man fram till kassan och skällde på personalen för att det gick så himla långsamt och att de "faktiskt hade bråttom". Om de inte fick sin mat snart skulle de strunta i den och bara gå. Så himla onödigt! Jag menar, varför gå in på Max över huvud taget om man vet hur deras system funkar (att de inte har några färdiga burgare utan gör alla efterhand) och det dessutom är kö nästan ända ner till dörren?? Jag fattar inte. Gå någon annanstans då istället, där det inte är någon kö och man aldrig behöver vänta, speciellt inte under högsäsong mitt i Visby, och tala sedan om för mig var detta ställe ligger, för jag har då rakt inte funnit något sånt. Sedan kan jag hålla med mannen om att alla som stod bakom disken kanske inte jobbade häcken av sig. Killen som hjälpte oss gick helt klart på halvfart. Tio minuter tog det att fixa en glass och en milkshake... Lite segt kanske. 

      

    

Såg den här kudden på Yllet och bestämde mig för att köpa garn och sticka en själv




Att värma huvudet med i vinter. Design Boel Olaison. Hur mössan ser ut på kan du se på Ninas blogg 







Pläd och stolsdyna, G.A.D






Gammal cigarrburk att ha saker i.



Kruka från Kustnära och värmeljushållare från Indiska


Kommentarer
Postat av: nina

Va kul vi hade å så mkt fi nt du fick med dej hem. Ses i morrn! Kram

2009-07-24 @ 17:30:06
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Gillar verkligen den kudden, ja det ska väl inte vara så svårt att sticka.

2009-07-24 @ 20:36:20
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0