Hide

När man har stuga vid havet blir det lätt att man blir kvar där och glömmer bort alla andra vackra stränder som finns på Gotland. Ska jag erkänna det så är jag rätt dålig på stränder söder om Tofta, vilket kanske inte är så konstigt. Man har ju inte varit där så mycket utan hållt till "uppe pa nårr".

Igår blev det en kvällsbiltur till Hide. Det är helt klart den mest långgrunda stranden jag har besökt. Kanske den mest långgrunda på Gotland? Man kan utan problem gå 100 meter ut utan att vattnet når högre än till höften (såvida man inte är ytterst kortväxt eller ett litet barn). Har du inte varit där så tycker jag att du ska åka dit.





Kommentarer
Postat av: Anita

det blev fina bilder och utflykten var mysig.

2009-07-06 @ 14:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0