Jordgubbsplockning

Igår ringde Nina och frågade om jga ville följa med och plocka jordgubbar. Det var väldigt länge sedan jag gjorde det sist, säkert  20 år (vad man känner sig gammal när man kan berätta om sånt man gjorde för 20 år sedan...) och hade det inte varit för att hon skulle iväg hade jag aldrig kommit på tanken. Minns ett år när jag skulle procka med mamma och mormor och vi gick och gnetade i det där landet en halv dag utan att få ihop mer än några liter. Skitdålig kvalitet var det då. Det var det dock inte idag. Vissa var väl mogna (smakade en som hade en tydlig mögelkaraktär... urk), men de flesta var fina. På en timme fick jag ihop sex kilo som jag nu fryst in (både hela och mosade med socker, ett tips från Nina), så jag har i höst och gjort en paj av. Blev himla gott. Brände mig dock på en jäkla brännässla och det gör fortfarande ont trots att det gått minst nio timmar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0