Kusiner

Jag har en ganska liten släkt, både på mammas och pappas sida. Detta betyder bl.a. att det är ont om kusiner. Men några har jag, och ikväll fick jag träffa två av dem för första gången tillsammans på säkert tre år. Det blir lätt så när allas liv tar olika vändningar. Man flyttar, träffar nya partners, skaffar ett nytt umgänge osv. och rätt vad det är inser man att det var vansinnigt länge sedan man sågs. Då inser man även hur mycket man har saknat det, alla skratt och interna skämt som man måste känna till bakgrunden till för att fatta. Därför blev den här kvällen helt perfekt. Kajsa kom hem till Gotland igår efter att ha pluggat i Australien i ett och ett halvt år, och det var så himla roligt att träffa henne igen. Hon är en person som utstrålar självsäkerhet (på ett enbart positivt sätt), är glad, spontan (svär som satan... hihi...) och otroligt målmedveten. Det hon vill göra gör hon. Sånt imponeras jag av. Hon blir kvar på ön i några veckor till så vi ska se till att ses igen innan jag sticker nästa helg. Dennie blir kvar tills på tisdag och kommer förbi på söndag. Sedan hoppas jag det inte dröjer lika länge till innan vi ses nästa gång. Tyvärr var inte lillasyster Jennifer med, men förhoppningsvis är hon det då.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0