Long time...

Eller, nja, så himlans länge sedan var det väl inte. Men nu ska jag ägna en stund åt bloggen, efter att ha pausat några dagar. Har ju haft huset utlånat sedan i onsdags, men nu har de åkt hem, så jag ska försöka få lite rutin i livet igen och där ingår ju detta. 

I fredags kv'äll kom Erik. Hade sån himla tur och kom med färjan trots att han inte hade bokat. När jag hade hämtat honom åkte vi direkt hem till Monica och Stig och fick grillat. Hur gått som helst! Träffade även Eriks kusin Cecilia (en mycket rolig tjej) och hennes kille samt Åsa och Sebastian. Efter maten tyckte Åsa att vi behövde lite efterrätt som hon svängde snabbt ihop en persikopaj. God som bara den. 



Persikopaj à la Åsa med kokos och riven Toblerone 


I lördags var det dags för loppisutflykten med Robban, Nina och Ville. Vi hade med oss släpkärra, för nu skulle det fyndas. Och ja, en del fynd blev det; fyra böcker och en sköljbalja till köket i Växjö... Ruthströms däremot hittade en massa fina saker, så det var tur att släpet var med. På kvällen blev det tacos i casa Kinner. Läs mer om dagen HÄR.



Erik och Ville på en kass restaurang i Dalhem

Igår kväll åkte Erik hem, så nu dröjer det två veckor innan vi ses igen. Riktigt tråkigt, men vad gör man? Dagen ägnade vi åt att inte göra något speciellt. Kan vara skönt det med. På kvällen åkte jag ut till Valleviken och sov där. 

Idag träffade jag Angelica på stan. Vi käkade lunch på Hamnplan 5 och strosade sedan runt på stan en stund. Det alra bästa med Angelica är att trots att vi inte ses så ofta (vi försöker få till ett par träffar under sommaren och åtminstone ett par, tre gånger under övriga året) känns det absolut inte så. Det är som att vi kan ta vid där vi avslutade sist. Vi kan referera till sånt vi pratade om förra gången vi sågs, även om det var tre månader sedan, vilket jag uppskattar.

Nu är jag i alla fall tillbaka på Kanalen och har packat upp och nästan kommit i ordning helt.  Ska bli skönt att få vara lite själv. Det låter kanske lite märkligt med tanke på att jag alldeles nyss skrev att det är trist att Erik inte är här, men man får ju göra det bästa av situationen och eftersom jag egentligen inte har något emot att vara själv (trivs rätt bra i mitt eget sällskap) ska det nog gå bra.  Douglas är kvar i Valleviken och det är faktiskt lite tomt här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0